Junior, mid ali senior UX/UI designer: kako pravilna klasifikacija oblikuje uspešno ekipo

“Stari, veš kaj se je Maretu zadnjič zgodilo? Bil je že na končnem razgovoru za odgovorno job pozicijo Senior UX/UI designer, kjer so se že pogovarjali za podpis pogodbe, in ko so začeli o plači, so mu ponudili pod 2 čuka neto… A si predstavljaš???

Takšne zgodbe so na žalost prepogoste, saj razkrivajo, kako nerazumevanje statusov in vrednotenja znanja v podjetjih vodi do napačnih pričakovanj na obeh straneh. Podjetja si želijo seniorja, a za plačo, ki je primerna za juniorja. Oblikovalci, ki takšno “priložnost” sprejmejo, pa pogosto ostanejo razočarani ali celo pregoreli.

Zato je pomembno vedeti, kaj pravzaprav pomeni biti “junior”, “mid”, ali “senior”, kakšne odgovornosti nosi posamezen status, kakšna je njihova tržna vrednost in zakaj napačno umeščanje škodi tako zaposlenim kot podjetju.

Začnimo s pravilnim poimenovanjem: status ali vloga?

“Junior,” “mid,” in “senior” so statusi in ne specifične vloge. Označujejo stopnjo izkušenj, znanja in odgovornosti posameznika v določeni vlogi, kot je na primer UX/UI oblikovalec. Vloga pa opredeljuje, kaj posameznik počne oziroma njegov prispevek v ekipi (UX/UI oblikovalec, UX načrtovalec, produktni vodja). Status torej označuje nivo strokovnosti in zrelosti v določeni vlogi.

Junior UX/UI designer (m/ž)

Vloga

  • Osredotočen na učenje in izvajanje konkretnih nalog pod mentorstvom izkušenih članov ekipe.
  • Pogosto prispeva k manjšim nalogam, kot so oblikovanje posameznih komponent, prototipiranje ali raziskave.

Tržna vrednost

  • Prva stopnja za vstop v industrijo. Plača je običajno nižja, saj kandidat še gradi na produktivnosti.
  • Iskan za pozicije, kjer so mentorstvo in priložnosti za rast prioriteta.

Odgovornost v ekipi

  • Nizka stopnja odgovornosti, osredotočena na izvedbo. Napake so pričakovane in del procesa učenja.
  • Prispeva k projektom z jasnimi smernicami in vnaprej določenimi cilji.

Odgovornost za komunikacijo z ekipo razvijalcev

  • Omejena je na osnovno koordinacijo njihovih konkretnih nalog, povezanih z njihovimi oblikovalskimi zadolžitvami.
  • Komunicira pod vodstvom bolj izkušenih članov ekipe (mid ali senior).
  • Udeležuje se sestankov s programerji za učenje procesov ter tehničnih in finančnih omejitev.

Nivo znanja

  • Osnovno poznavanje UX/UI principov, orodij (trenutno zaželjena Figma in ponekod Sketch) in osnov raziskovalnih metod.
  • Omejena praktična izkušnja, vendar močna želja po učenju in razvoju.

Čas do naslednje stopnje

  • Povprečno 1 do 3 leta ob rednem delu na projektih in dobremu mentorstvu.

Mid-Level UX/UI designer (m/ž)

Vloga

  • Samostojno vodi manjše projekte in sodeluje pri oblikovanju večjih projektov.
  • Povezuje raziskovalne ugotovitve z dizajnom, testira rešitve in aktivno sodeluje pri izboljšavah procesov.

Tržna vrednost

  • Visoka, saj mid-level oblikovalec združuje tehnično znanje in delno strateško razmišljanje.
  • Je pomemben del oblikovalske ekipe tudi zaradi ravnovesja med učinkovitostjo in investicijo.

Odgovornost v ekipi

  • Srednja stopnja odgovornosti. Že prenaša znanje na “juniorje,” komunicira z razvojnimi ekipami in prispeva k strategiji.
  • Pogosto že odgovoren za kakovost izvedenih rešitev in spoštovanje rokov.

Odgovornost za komunikacijo z ekipo razvijalcev

  • Je komunikator med juniorji in seniorji ter razvojno ekipo.
  • Sodeluje pri tehničnih razpravah, prevaja uporabniške potrebe v tehnične zahteve in pomaga razjasniti tehnične omejitve.
  • Zmožen samostojne koordinacije med oblikovalskim in razvojnim delom, z občasno podporo seniorjev.

Nivo znanja

  • Trdno tehnično znanje, poznavanje uporabniške izkušnje in uporabniškega vmesnika.
  • Razumevanje poslovnih ciljev in sposobnost usklajevanja teh z uporabniškimi potrebami.

Čas do naslednje stopnje

  • Povprečno 3 do 7 let, odvisno od kompleksnosti projektov in širine doživetih izkušenj.

Senior UX/UI designer (m/ž)

Vloga

  • Strateg in vodja, ki oblikuje celostno uporabniško izkušnjo.
  • Mentorira ekipo, oblikuje procese in postavlja standarde za UX/UI dizajn.

Tržna vrednost

  • Zelo visoka, saj senior oblikovalci prinašajo strateško vrednost, ki presega oblikovanje.
  • So ključni pri sprejemanju poslovnih odločitev in pogosto nepogrešljivi pri inovacijah.

Odgovornost v ekipi

  • Visoka. Senior UX/UI designer vodi večje projekte, zastopa UX/UI področje na vodstveni ravni in skrbi za usklajenost ekipe.
  • Nj. odločitve močno vplivajo na uspeh projektov in zadovoljstvo uporabnikov.

Odgovornost za komunikacijo z ekipo razvijalcev

  • Vodilna vloga pri komuniciranju z razvojno ekipo, posebej za strateške in kompleksne odločitve.
  • Skrbi za razumljivi in strukturiran prenos informacij med oblikovalci in programerji.
  • Lahko se pogaja o kompromisih med oblikovalskimi zahtevami in tehničnimi omejitvami, pri čemer ohranja in upošteva poslovne in uporabniške cilje.
  • Pogosto mentorira mid in junior oblikovalce pri tehnični komunikaciji.

Nivo znanja

  • Globoko razumevanje uporabniškega vedenja, psihologije, poslovne strategije in tehnologij.
  • Obvladovanje širokega nabora orodij, raziskovalnih metod in prototipiranja ter vodenje multidisciplinarnih ekip.

Čas za dosego stopnje

  • Povprečno 7 do 15 let intenzivnih izkušenj. Zahteva širino znanja, delo na kompleksnih projektih in pogosto tudi izkušnje z mentorstvom ali vodenjem.

Zaključek

Vsaka stopnja znanja prinaša edinstvene prednosti in prispevke, ki so ključni za napredek projektov in organizacij. 

Preveč odgovornosti na ramenih “juniorja” lahko povzroči zamude, medtem ko “seniorja” na nalogah, ki ne zahtevajo njegove ravni znanja, pomeni neučinkovito rabo virov. Slaba dinamika v ekipi vodi v manj kakovostne ali celo slabe rezultate, razočaranje uporabnikov in na koncu celo negativno vpliva na razmerje med vložkom (investicijo), zaslužkom in podjetje.

Zato je pomembno, da se zaposlovanje in postavljanje odgovornosti v ekipi načrtuje premišljeno in dolgoročno. Le tako bo vsak posameznik prispeval svojo največjo vrednost, projekti bodo potekali tekoče, v ekipi pa bo vladala pozitivna energija in motivacija za rast.

Preberi še nadaljevanje tega članka: 10 vprašanj, ki lahko pomagajo pri zaposlovanju v oblikovalski ekipi